Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821



Η 25η Μαρτίου είναι μία μεγάλη Εθνική Επέτειος. Είναι η επέτειος της έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης του έτους 1821. Κάθε χρόνο από τότε τιμούμε τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Τους ανθρώπους που έδωσαν την ζωή τους για το όραμα, την ελεύθερη Ελλάδα. Τους ανθρώπους που έγραψαν την Ιστορία, που προκάλεσαν το θαύμα. "Λαός που ξεχνά την ιστορία του, δεν έχει μέλλον", λέει ο λαός μας. Και έχει δίκιο.
Γι’ αυτό θα αναφέρουμε τα

Σάββατο 18 Μαρτίου 2017

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821


Αναγνωρίστε του ήρωες και τις ηρωίδες του 1821
επιλέγοντας το σωστό όνομα από τη λίστα


ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ



http://online.eduportal.gr/b/istoria/hroeshroides1821/Hrwes1821.htm

ΠΗΓΗ .ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ


Κυριακή 12 Μαρτίου 2017

ΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ Ή ΑΦΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Το παραμύθι και η ανάγνωσή του πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού μας προγράμματος με το παιδί. Τα παραμύθια παραδοσιακά ξεκινούν με το υποσχόμενο «Μια φορά και έναν καιρό» και τελειώνουν με το αισιόδοξο «Έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα». Ανάμεσα στα δυο υπάρχει ένα πλήθος από νοήματα, μηνύματα και οφέλη για το μικρό αναγνώστη. Για την αφήγηση μιας ιστορίας στο παιδί, έχουμε τις εξής εναλλακτικές επιλογές: την προφορική αφήγηση ή τη μεγαλόφωνη ανάγνωση. 


Προφορική αφήγηση είναι η διήγηση παραδοσιακής, λόγιας ή αυτοσχεδιαστικής ιστορίας, χωρίς την παρουσία βιβλίου ή άλλου βοηθήματος. Μεγαλόφωνη ανάγνωση είναι η ανάγνωση του βιβλίου, έτσι ώστε να ακούγεται με δυνατή φωνή.

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ
Μια αφήγηση γίνεται ιδιαίτερη με την αγάπη και την τρυφερότητα του αφηγητή. Ακόμα και στην περίπτωση που το παραμύθι μπορεί να είναι λίγο τρομακτικό και να προκαλεί φόβο στο παιδί, με την αγάπη

Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

Συγκατοίκηση με τον παπού ή τη γιαγιά: η μεγάλη πρόκληση

Οι παππούδες και οι γιαγιάδες ήταν ανέκαθεν πηγή στήριξης για τους γονείς στην Ελλάδα, ακριβώς όπως και τα παιδιά ή τα εγγόνια συνήθως στηρίζουν τους ηλικιωμένους γονείς ή παπούδες. 
Η συχνά αναγκαστική αυτή αλληλεξάρτηση έχει πολλά ωφέλη για όλους αλλά προξενεί και πολλά προβλήματα. Οι καυγάδες και οι εντάσεις σε πολλά σπίτια είναι καθημερινό φαινόμενο, πράγμα αναμενόμενο αφού μιλάμε για διαφορετικές γενιές με άλλες νοοτροπίες και απωθημένα που πρέπει να συννενοηθούν και να συνεργαστούν. Συχνά, καθένας κατηγορεί ή υποννομεύει τον άλλο και όλοι γίνονται δυστυχισμένοι.
Πώς πιθανώς αισθάνεται ο πατέρας ή η μητέρα;
Ο ενήλικος που στρέφεται στους γονείς τους για βοήθεια συχνά αισθάνεται σαν να ξαναέγινε παιδί – και συχνά αντιδρά ως παιδί. Αισθάνεται κάπως έτσι: «’Αδικα έκανα τόση προσπάθεια τόσα χρόνια. Ξαναβρίσκομαι εκεί απ’ όπου ξεκίνησα και πάλι μου φέρεται σαν να είμαι παιδί. Με υποννομεύει και με μειώνει μπροστά στο παιδί μου και δεν μπορώ να πω κάτι για να μη γίνει χαμός. Επειδή τον/την χρειάζομαι, πρέπει να γίνεται πάντα το δικό του/της; Δε βλέπει πως έτσι κάνει κακό και σε μένα και στο παιδί;»
Πώς συχνά αισθάνεται ο παππούς ή η γιαγιά;
Από την άλλη μεριά, ο παππούς ή η γιαγιά που επιστρατεύεται για να βοηθήσει το παιδί και το εγγόνι, συχνά νιώθει πίεση και παράπονο γιατί

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017

6 Μαρτίου Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Αποτέλεσμα εικόνας για 6 μαρτιου ημερα κατα της ενδοσχολικης βιας
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε σχολεία της χώρας, την οποία επικαλείται ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή (26/1/2014), το 10% του συνόλου των μαθητών πέφτουν θύματα ενδοσχολικής βίας από συνομηλίκους τους ή παιδιά διαφορετικών ηλικιών. Το ποσοστό των θυτών ανέρχεται στο 5% του μαθητικού πληθυσμού και η αναλογία των εμπλεκομένων σε περιστατικά βίας, αγοριών-κοριτσιών, είναι 3 προς 1, με τα αγόρια να υπερτερούν σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής.

Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ



  • Aκόμη και στις δεκαοχτώ έχει το μάτι του ανοιχτό. 
  • Aκόμη στις δεκαοχτώ, ψοφάει η πέρδικα στ αυγό. Λένε και στις τριάντα, μα δεν ηξεύρω γιάντα.
  • Αλί στα Μαρτοκλάδευτα και τ’ Απριλοσκαμμένα (δηλ. τον Μάρτη δεν πρέπει να γίνεται κλάδεμα και τον Απρίλη δεν πρέπει να σκάβεται η γη).
  • Αν βρέξει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης πέντε-δέκα, να ιδείς το κοντοκρίθαρο πώς στρίβει το μουστάκι, να ιδείς και τις αρχόντισσες πώς ψιλοκρισαρίζουν, να ιδείς και τη φτωχολογιά πώς ψιλοκοσκινάει.
  • Αν δεν βγει ο Φλεβάρης, δεν μπαίνει ο Μάρτης.
  • Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σ’ εκείνον το ζευγά που χει πολλά σπαρμένα.
  • Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σ’ εκείνον το γεωργό που χει στη γη σπαρμένα.
  • Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...