Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

ΠΩΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΑΘΕΛΑ ΣΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΑΣ


Πολλές φορές, οι κινήσεις και τα λόγια των γονιών καταστρέφουν την αυτοπεποίθηση ενός παιδιού, χωρίς οι ίδιοι να το γνωρίζουν ή να το κάνουν συνειδητά.
Το παιδί σάς καλεί όλο χαρά να πάτε στο πιάνο, για να σας παίξει το νέο τραγούδι που έμαθε στο ωδείο. Με ένα τεράστιο χαμόγελο στο πρόσωπό του ξεκινά να παίζει. Κάνει μερικά λαθάκια, το χαμόγελο εξαφανίζεται και ύστερα από λίγο κατσουφιάζει. Σκέφτεστε ότι το τραγούδι παραείναι εύκολο, οπότε αυθόρμητα του λέτε «έλα τώρα, αυτό είναι για μωρά!». Μόλις του διαλύσατε την αυτοπεποίθηση. 

Το τι θα πείτε στο παιδί σας, ακόμα και στις πιο απλές καθημερινές στιγμές, είναι αυτό που είτε θα το παροτρύνει και θα τονώσει την αυτοπεποίθησή του, είτε θα το απογοητεύσει και θα πλήξει την αυτοπεποίθησή του. Η απόφαση είναι δική σας. Πριν την πάρετε, όμως, δείτε τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα του τρόπου που μπορεί να μειώνετε την αυτοπεποίθηση του παιδιού σας, χωρίς να το καταλαβαίνετε.

ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΟΥ «ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ»
Όταν το παιδί πασχίζει να κάνει κάτι που σας εσάς φαίνεται εύκολο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και για εκείνο. Όταν, λοιπόν, του λέτε «αυτό είναι εύκολο, μπορείς να το κάνεις!», αντί να το ενθαρρύνετε όπως πιστεύετε, το κάνετε να σκέφτεται «τι πρόβλημα έχω και αφού είναι τόσο εύκολο, δεν μπορώ να το κάνω; Μάλλον θα είμαι χαζός!» Αυτό οδηγεί το παιδί σας στην απογοήτευση και στο να θέλει να εγκαταλείψει, ενώ ταυτόχρονα μειώνει την αυτοπεποίθησή του.

Αντίθετα, μπορείτε να πείτε στο παιδί «αυτό μάλλον είναι δύσκολο». Έτσι, αν το παιδί τελικά τα καταφέρει, τότε θα σκεφτεί «κατάφερα κάτι δύσκολο!». Αν πάλι, δεν τα καταφέρει, τουλάχιστον θα ξέρει εξ αρχής ότι ήταν δύσκολο. Η προσέγγιση αυτή, βοηθά τα παιδιά να μη χάνουν το κίνητρό τους και το αίσθημα αυτοαξίας τους.

ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟ
Τα παιδιά θέλουν να κάνουν κάποιες δουλειές μόνα τους. Αυτό τους δίνει την ικανοποίηση της επίτευξης στόχων και τα βοηθά να νιώθουν καλά με τον εαυτό τους. Εσείς μπορεί

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

ΜΑΜΑ ΜΟΥ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ






  • Μη με παραχαϊδεύεις. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπεινα μου δίνεις πάντα ό,τι σου ζητώ. Σε δοκιμάζω μονάχα για να δω
  • Μη διστάζεις να είσαι σταθερή μαζί μου. Το προτιμώ.Με κάνεις να νιώθω περισσότερη σιγουριά.
  • Μη με κάνεις να νιώθω μικρότερος απ' ό,τι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά τον σπουδαίο
  • Μη μου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο αν μπορείς. Θα προσέξω περισσότερο αυτά που θα μου πεις, αν μου μιλήσεις ήρεμα μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.
  • Μη μου δημιουργείς το αίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει ν' αναγνωρίζω.
  • Μην αναστατώνεσαι τόσο όταν σου λέω «δεν σε χωνεύω». Δεν απευθύνομαι σε σένα, αλλά στη δύναμη που έχεις να μου εναντιώνεσαι.
  • Μη με προστατεύεις πάντα από τις συνέπειες. Χρειάζεται καμιά φορά να πάθω για να μάθω.
  • Μη δίνεις μεγάλη σημασία στις μικροαδιαθεσίες μου. Καμιά φορά δημιουργούνται ίσα-ίσα για να κερδίσω την προσοχή που ζητούσα.
  • Μη μου κάνεις συνεχώς παρατηρήσεις. Γιατί τότε θα χρειαστεί να προστατέψω τον εαυτό μου κάνοντας τον κουφό.
  • Μη μου δίνεις επιπόλαιες υποσχέσεις. Νιώθω πολύ περιφρονημένος όταν δεν τις κρατάς.
  • Μην υπερτιμάς την τιμιότητά μου. Συχνά οι απειλές σου με σπρώχνουν στην  ψευτιά.
  • Μην πέφτεις σε αντιφάσεις. Με μπερδεύεις έτσι αφάνταστα και με κάνεις να χάνω την πίστη μου σ' εσένα
  • Μη με αγνοείς όταν σου κάνω ερωτήσεις. Αν κάνεις κάτι τέτοιο θα ανακαλύψεις πως θ' αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.
  • Μην προσπαθείς να με κάνεις να πιστέψω πως είσαι τέλεια ή αλάνθαστη. Είναι σοκ για μένα όταν ανακαλύπτω πως δεν είσαι ούτε το ένα, ούτε το άλλο.
  • Μη διανοηθείς ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σου αν μου ζητήσεις συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση ενός λάθους σου μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σου.
  • Μην ξεχνάς πως μου αρέσει να πειραματίζομαι! Χωρίς αυτό δε μπορώ να ζήσω. Σε παρακαλώ παραδέξου το.
  • Μην ξεχνάς πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σου είναι δύσκολο να κρατήσεις το ίδιο βήμα με μένα, αλλά προσπάθησε σε παρακαλώ.
  • Μην ξεχνάς πως δεν θα μπορέσω ν' αναπτυχθώ χωρίς πολύ κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δε χρειάζεται να στο πω, έτσι δεν είναι?

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Το νέο βίντεο κατά της παιδικής, σεξουαλικής κακοποίησης που όλα τα παιδιά πρέπει να δουν! (video)


Το παρακάτω βίντεο είναι ένα βίντεο που πρέπει να δουν όλα τα παιδιά. Έχει τη μορφή κινουμένων σχεδίων και έτσι μπορει να γίνει κατανοητό από όλες τις ηλικίες. Η Νίκη θέλει να πει σε όλα τα παιδιά το μυστικό της.
Ποιο είναι αυτό; Ένα άτομο από το οικείο περιβάλλον της θέλει να τη βλάψει. Εκείνη όμως ξέρει να προστατεύει τον εαυτό της γιατί γνωρίζει τον κανόνα του εσώρουχου και τελικά, εκμυστηρεύεται την περιπέτειά της στην καλή της νεράιδα!
"Το Μυστικό της Νίκης" είναι όπως αναφέρει το mothersblog μια ιστορία κινουμένων σχεδίων (3D animation video), με ελληνικούς χαρακτήρες, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της καμπάνιας "ΕΝΑ στα ΠΕΝΤΕ" του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης.
Η επίσημη πρώτη δωρεάν κυκλοφορία του DVD έγινε σε εκδήλωση στο Μακεδονία Παλλάς, πριν λίγες μέρες, από τη συντονίστρια της καμπάνιας στην Ελλάδα, Έλενα Ράπτη.
"Πρόκειται για μια παραγωγή που έχει στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει την ελληνική κοινωνία και να φτάσει σε γονείς και παιδιά σε ολόκληρη τη χώρα" εξήγησε η κ. Ράπτη.
"Ηρωίδα της ταινίας είναι η Νίκη, μία μαθήτρια δημοτικού την οποία επισκέπτεται στο σπίτι της ένας 'φίλος', όπως τον αποκαλούμε στην ιστορία, θέλοντας να τονίσουμε το γεγονός ότι τα περισσότερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης έχουν δράστες πρόσωπα από το φιλικό περιβάλλον των γονιών" πρόσθεσε η κ. Ράπτη, προσθέτοντας ότι όταν ο "φίλος" προτείνει στο κοριτσάκι να το αγγίξει στο εσώρουχο, αυτό αρνείται γνωρίζοντας τον κανόνα.
"Τότε, ο 'φίλος' συρρικνώνεται και φεύγει και το κοριτσάκι δέχεται την επίσκεψη μιας νεράιδας, στην οποία αφηγείται ό,τι έχει συμβεί, ενθαρρύνοντας με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά να μιλάνε για τέτοια περιστατικά" τόνισε η συντονίστρια της καμπάνιας.
"Το μυστικό της Νίκης" είναι μια παραγωγή της DVS Design, με την υποστήριξη της Media Strom και του Ιδρύματος Λάτση, που έχει επωμισθεί το κόστος αναπαραγωγής των αντιτύπων, προκειμένου να μοιραστεί σε όλους τους νομούς της χώρας.
Όπως διευκρινίζει η κ. Ράπτη, 70.000 αντίτυπα θα διανεμηθούν στους κεντρικούς δήμους κάθε νομού της Ελλάδας, προκειμένου, στη συνέχεια, ο κάθε Δήμος να μοιράσει τα DVD σε παιδικούς σταθμούς και σχολεία.
Σημειώνεται ότι η ταινία διατίθεται στα ελληνικά και στη νοηματική γλώσσα, ενώ έχει αγγλικούς υπότιτλους και ελληνικούς για όσους έχουν προβλήματα ακοής.
Δείτε το βίντεο μαζί με τα παιδιά σας. Παροτρύνετέ τα να σας μιλούν για ότι και αν τους συμβαίνει.



Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Παροιμίες για το μήνα Μάρτιο




  • Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει.
  • Μη σε γελάσει ο Μάρτης το πρωί και χάσεις την ημέρα.
  • Ο Αύγουστος για τα πανιά κι ο Μάρτης για τα ξύλα.
  • O Μάρτης ο κλαψόγελος.
  • Κάλλιο Μάρτης καρβουνιάρης, παρά Μάρτης λιοπυριάρης.

  • Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος, εφτά φορές χιόνισε
  • και πάλι το μετάνιωσε που δεν εξαναχιόνισε!
  • Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης.
  • Μάρτης κλαψής, θεριστής χαρούμενος.
  • O Mάρτης το πρωί χιόνισε, 
  • κι ο γάιδαρος ψόφησε (από το κρύο). 
  • Το μεσημέρι βρώμισε (από τη ζέστη), 
  • και το βράδυ τον πήρε το ποτάμι (από τη βροχή).
  • Μάρτης πουκαμισάς, δεν σου δίνει να μασάς.
  • Του Mάρτη του αρέσει, να είναι πάντα στο διπλό, 
  • μια στις δέκα να έχει ήλιο, και τις άλλες ξυλιασμό.

  • Αν ρίξει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλα πέντε,
  • θα δεις το κοντοκρίθαρο να στρίβει το μουστάκι,
  • να δεις και τις αρχόντισσες να ψιλοκαθαρίζουν,
  • θα δεις και τη φτωχολογιά να ψιλοκοσκινίζει.
  • Βροντή Μαρτιού, φίλεμα με καρύδια.
  • Mάρτης άβροχος, μούστος άμετρος.
  • Από Μαρτιού πουκάμισο, κι απ' Αύγουστο σεγκούνι.
  • Από Μάρτη καλοκαίρι και από Αύγουστο χειμώνα.
  • Τον Μάρτη χιόνι βούτυρο, μα σαν παγώσει μάρμαρο.
  • Tο Mάρτη ξύλα φύλαγε, μην κάψεις τα παλούκια.
  • Μάρτης βρέχει; Ποτέ μην πάψει.
  • Ο καλός Μάρτης στα κάρβουνα, κι' ο κακός στον ήλιο.

  • Φύλαξε τα παλούκια σου να μη στα φάει ο Μάρτης.
  • Aκόμη στις δεκαοχτώ, ψοφάει η πέρδικα στ' αυγό.
  • Λένε και στις τριάντα, μα δεν ηξεύρω γιάντα.
  • Μάρτης έβρεχε, θεριστής χαιρότανε.
  • Του Μάρτη οι αυγές με κάψανε, του Μάη τα μεσημέρια.
  • Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά, κι ο Απρίλης άλλο ένα,
  • χαρά σε εκείνον το ζευγά που 'χει πολλά σπαρμένα.
  • Ο Μάρτης το πρωί το ψόφησε, και το βράδυ το βρόμισε.
  • Κάλλιο Μάρτης στις γωνιές, παρά Μάρτης στις αυλές.
  • Ο ήλιος του Μαρτιού, τρυπάει κέρατο βοδιού.
  • Όλες του Μάρτη φύλαγε και τ' Απριλίου τις δώδεκα,
  • ότι ακόμη και στις δεκαοχτώ πέρδικα ψόφησε στ' αβγό.
  • Το Μάρτη φύλαε άχερα, μη χάσεις το ζευγάρι.
  • Οπόχει κόρην ακριβή, το Μάρτη ήλιος μην τη δει.
  • Στων αμαρτωλών τη χώρα, το Mαρτάπριλο χιονίζει.
  • Λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή;
  • Του Μάρτη ο ήλιος βάφει, και πέντε μήνες δεν ξεβάφει.
  • Aκόμη και στις δεκαοχτώ, έχει το μάτι του ανοιχτό.
  • Τσοπάνη μου την κάπα σου, το Μάρτη φύλαγε την.
  • Σ' όσους μήνες έχουν «ρ» κάνεις μπάνιο με ζεστό νερό.
  • Του Μάρτη και του Τρυγητή ίσα τα ημερόνυχτια.

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015



Η πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής (Α’ Νηστειών) ονομάζεται και Κυριακή της Ορθοδοξίας, σε ανάμνηση της αναστήλωσης των εικόνων από την αυτοκράτειρα Θεοδώρα το 842, που σηματοδότησε το τέλος της Εικονομαχίας (726-842), της πολιτικοθρησκευτικής διαμάχης που συντάραξε τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία και απείλησε τη συνοχή της.

Απολυτίκιο

Την άχραντον εικόνα σου προσκυνούμεν αγαθέ, αιτούμενοι συγχώρεσιν των πταισμάτων ημών βουλήσει γαρ ηυδόκησας ανελθείν εν τω Σταυρώ ίνα ρύση ους έπλασες εκ της δουλείας του εχθρού όθεν ευχαρίστως βοώμεν χαράς επλήρωσας τα πάντα ο σωτήρ ημών ο παραγενόμενος εις το σώσαι τον κόσμον.


Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ




Η υγιής αυτοεκτίμηση είναι η θωράκιση ενός παιδιού απέναντι στις προκλήσεις της ζωής. Τα παιδιά που έχουν καλή ιδέα για τον εαυτό τους αντιμετωπίζουν καλύτερα τις διαμάχες και αντιστέκονται καλύτερα στις αρνητικές πιέσεις. Χαμογελούν περισσότερο και είναι ικανά να χαρούν τη ζωή τους. Τα παιδιά αυτά είναι ρεαλιστές και αισιόδοξοι άνθρωποι.



Αντίθετα, στα παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, οι προκλήσεις μπορούν να αποτελέσουν πηγή άγχους και απογοήτευσης. Τα παιδιά που έχουν κακή ιδέα για τον εαυτό τους δυσκολεύονται να βρουν λύσεις στα προβλήματα. Καθώς βασανίζονται από σκέψεις αρνητικής αυτοκριτικής, όπως «Δεν αξίζω» ή «Δεν μπορώ να κάνω τίποτα σωστά», γίνονται παθητικά ή εμφανίζουν απόσυρση ή κατάθλιψη. Όταν βρίσκονται μπροστά σε μια νέα πρόκληση, η άμεση αντίδραση είναι «Δεν μπορώ». Οι γονείς παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην ανάπτυξη υγιούς αισθήματος αυτοεκτίμησης στα παιδιά τους.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ;
Αυτοεκτίμηση είναι το σύνολο
των «πιστεύω» ή των εντυπώσεων που έχουμε για τον εαυτό μας. Ο τρόπος με τον οποίο καθορίζουμε τον εαυτό μας επηρεάζει τις στάσεις μας και τις συμπεριφορές μας και έχει άμεσο αντίκτυπο στη διαχείριση των συναισθημάτων μας και στις σχέσεις μας.

Το μοντέλο αυτοεκτίμησης που θα αναπτύξει ένα παιδί αρχίζει να διαμορφώνεται πολύ νωρίς στη ζωή. Για παράδειγμα, όταν ένα νήπιο καταφέρει, μετά από δεκάδες ανεπιτυχείς προσπάθειες, να κάνει τούμπα ή να φέρει το κουτάλι στο στόμα του για να φάει, βιώνει ένα αίσθημα εκπλήρωσης, το οποίο ενισχύει την αυτοεκτίμησή του και του διδάσκει τη στάση «Μπορώ να το κάνω».




Στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας προσπάθειας-αποτυχίας, νέας προσπάθειας-επιτυχίας, το παιδί αποκτά αντίληψη των ικανοτήτων του, ενώ συγχρόνως δημιουργεί μια εικόνα για τον εαυτό του βάσει των αλληλεπιδράσεων με άλλους ανθρώπους. Η εμπλοκή των γονέων σε αυτό το σημείο είναι θεμελιώδης και οι αντιδράσεις τους μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να αποκτήσει υγιείς αντιλήψεις για τον εαυτό του.


Η αυτοεκτίμηση μπορεί επίσης να οριστεί ως ο συνδυασμός αισθημάτων ικανότητας με αισθήματα ότι το αγαπούν. Ένα παιδί που ενθουσιάζεται με ένα επίτευγμά του αλλά δεν νιώθει ότι το αγαπούν μπορεί τελικά να αισθανθεί χαμηλή αυτοεκτίμηση. Αντίστοιχα, ένα παιδί που νιώθει ότι το αγαπούν αλλά δεν πιστεύει ότι έχει ικανότητες μπορεί επίσης να καταλήξει να έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση. Η υγιής αυτοεκτίμηση είναι αποτέλεσμα μιας σωστής ισορροπίας ανάμεσα στα δύο.

ΣΗΜΕΙΑ ΥΓΙΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ ΥΓΙΟΥΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ 
Η αυτοεκτίμηση εμφανίζει διακυμάνσεις καθώς ένα παιδί μεγαλώνει. Το αίσθημα αυτοεκτίμησης αλλάζει συχνά και προσαρμόζεται, καθώς επηρεάζεται από τις νέες εμπειρίες και αντιλήψεις του παιδιού. Οι γονείς θα πρέπει να παρατηρούν και να αντιλαμβάνονται τα σημεία υγιούς και μη υγιούς αυτοεκτίμησης.

Ένα παιδί με χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να μη θέλει

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στο Δήμο Λαμιέων:



Παρασκευή  20  Φεβρουαρίου 2015
  • «Αποκριάτικα Κάλαντα»
Το παραδοσιακό σύνολο του Μουσικού Σχολείου Λαμίας θα μας ταξιδέψει με τις αποκριάτικες μελωδίες του!
Χώρος: Πλατεία  Πάρκου       Πρωινές ώρες
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...